tisdag 20 oktober 2015

Ingen höst utan...

 
 
...tända ljus!!
 
Ja, rätt om jag verkligen tok älskar vår , försommar o sommar
så måste jag säg att hösten ÄR ljuvlig!!
 
Mängder av tända ljus, varmt te o inomhus är
 verkligen underbart!!
 
O hemma dagar som denna så är ljusen redan tända o
o vi plockar på med lite av varje här hemma..
 
 
 
Olivträdet tackade fort för sig på köksbordet, antagligen blev det lite av en chock
att komma in i torr o varm luft, så det fick allt flytta ner i källaren i väntan på våren...
 
Istället hamnade här en Corokia i en gammal
 sliten lerkruka...
 
 
Dess små skira, lite silvriga grenar o blad är verkligen ljuvliga!!


 
 
 
***
 
Tisdags hälsningar
 
Elin


1 kommentar:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är mysigt med tända ljus. Jag gillar helgerna när man kan sitta länge och äta frukost i ljusets sken. Corokia är så vackra, men jag vet inte vad jag gör för fel för mina klara sig inte mer än någon månad.
Trevlig helg!
Kram,
Regina